יין יוגה

ליצירת קשר:

זהו תרגול שנועד לאזן את הקצב המהיר והתובעני של החיים באמצעות שהייה ארוכה ורפויה באסנות (התנוחות) השונות. דרך זו מאפשרת לנו לחזק באופן ייחודי אזורים שבדרך כלל לא זוכים ליחס- כגון עצמות, פאשיה, רצועות וגידים – ושחיזוקם דורש לחץ מתון וממוקד לאורך זמן. התרגול האיטי והנושם מאפשר לנו התבוננות שקטה פנימה והיכרות עם מערכת העצבים מתוך מקום של שחרור וחוסר תנועה. במהלך התרגול אנו מרפים ומלמדים את השרירים להירגע ולהתגמש, ומאפשרים למערכת העצבים לעבור באופן מושכל ממצב מתוח הקרוי "Fight or  Flight"   למצב רגוע הנקרא "Rest and Digest" ". 

נגה וייס-  החלה לתרגל יוגה בשנת 1997, ושנים מספר התמקדה באקרו יוגה ומיומנויות קרקס. בשנת 2000 היא גילתה שתרגולי איינגר יוגה עוזרים לבעיות הגב שסבלה מהן, ועם השנים העדיפה להתמקד בסגנון זה. בשנים אלו למדה עם מורים שונים מהארץ ומחו"ל בשנים 2003-2006 היא עשתה תואר ראשון בסמינר הקיבוצים בהוראת תיאטרון-מחול ותנועה, וגילתה תשוקה מיוחדת לאנטומיה, פיזיולוגיה וקינזיולוגיה. בשנת 2006 היא עברה לגור בהודו והתמקדה בהאטה יוגה בעיר צ'נאי (מדרס) שבדרום מזרת תת-היבשת, שם למדה באופן אישי עם מורה מקומי בשם סונדאר

בשנים 2007-2009, תוך כדי הריון ראשון ושני, הוסיפה נגה גם הוראת יוגה להריון ובייבי יוגה לרזומה שלה בעת שגרה באוסטרליה. בין 2009-2017 היא גרה בבאלי אשר באינדונזיה. במרכז בינ"ל זה היא זכתה להכיר מקרוב ולהיחשף לסגנונות ומורים נוספים, וללמד במרכזים גדולים ליוגה ובפסטיבלים מרכזיים בדרום מזרח אסיה. נגה עשתה קורסי מורים של 1000 שעות ויותר עם Denise Payne, One Song Yoga, Radiantly Alive. והיא מוסמכת להכשיר מורים ע"י הארגון הבינ"ל Yoga Aliance.