כנס יוגה ומיינדפולנס לילדים ונוער

ליצירת קשר:

ביום הראשון של חופשת החנוכה ניפגש לכנס יוגה ומיינדפולנס לילדים ונוער במרחב החינוכי. המטרה היא לקדם מודעות לפעילות הנעשית בתחום כיום במוסדות חינוך, בקהילת מורי היוגה ובקהילת אנשי החינוך והטיפול בארץ. וכן, הקניית ידע, העשרה, מיומנויות וכלים לעוסקים בתחום ויצירת מארג קשרים, בין אנשים מתוך מערכת החינוך לבין אנשים העוסקים בתחום.
בכנס ישולבו היבטים מחקריים עם כלים כיצד מלמדים יוגה ומיינדפולנס לילדים ונוער, מידע על שילוב יוגה הלכה למעשה במסגרות חינוך.
הרצאות, שיעורי צפייה וסדנאות…

הכנס פונה לאנשי חינוך, מורים ליוגה ומיינדפולנס לילדים ונוער, הורים וגם לילדים בגלאי 6-8 להם ינתנו שיעורים בהם ניתן יהיה לצפות.

תוכניית הכנס:

9:00-9:30

דברי פתיחה ד"ר יעל אוהד קרני

9:45-10:15

הרצאה : מיינדפולנס ויוגה לילדים: ההיבט המחקרי ~ ד"ר נאוה לויט בן-נון

מנהלת מרכז סגול למוח ותודעה במרכז הבינתחומי הרצליה,
מייסדת ומנהלת מכון מודע למיינדפולנס מדע וחברה.

9:45-10:45
שיעור צפייה (שיעור לילדים בגיל 6-8 בו תתאפשר צפייה )

״יוגה בוקר״ פניות ללמידה יעילה יותר – אפרת וגשל וורד רוגובסקי 

הוראת יוגה לילדים "טרום שיעור" – החלק החשוב בשיעור

רצאה : חינוך קונטמפלטיבי~ ד"ר אורן ארגז,                                                                                              ביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית ירושלים. מרצה וחוקר בתחום של חינוך קונטמפלטיבי.

10:15-11:00

הרצאה : חינוך קונטמפלטיבי~ ד"ר אורן ארגז

הסדנא תעסוק בהבנה מעמיקה של מרכיבי השיעור, בדגש על שלב המעבר מעיסוק כלשהו במערכת החינוך כמו לדוגמא :שיעור חשבון מחד או הפסקה פעילה מאידך אל האווירה היחודית של שיעור יוגה.

אעמיק במרכיבים ובפרטים הכלולים בשלב חשוב זה : "הסכם הישיבה" ו"תרגילי קשב".

ביצוע שלב זה בצורה נכונה, משפיע מאוד על האווירה בשיעור כולו ובשנת ההדרכה כולה.

"הסכם הישיבה" הוא כלי שמאפשר ניווט השיעור כולו ללא שימוש בסמכותיות ותורם להתנהלות נעימה ברצף ושטף  ובניית תהליך נכון ומקרב עם הילדים.

תרגילי הקשב תורמים מעוצמתם ליצירת בסיס ממנו ניתן להתחיל בשיעור.

 

 

 

המנחה: גיא דקל

מורה ליוגה משנת 1995 , מדריך יוגה לילדים משנת 2002,

מפעיל תכנית העשרה יוגה לילדים , בגני ילדים ובתי ספר בצפון ישראל כתכניות שנתיות מתמשכות, זו השנה השמונה עשרה.

במסגרת כך מכשיר ומלווה מדריכי/ות מקצועית ופדגוגית בשטח.

התכנית מצליחה וזוכה להערכה רבה בקרב הילדים, הוריהם ואנשי החינוך.

גיא מקיים מאז 2008 קורסים להכשרת מדריכי/ות יוגה לילדים במרכז שיבננדה ליוגה בתל אביב.

הקורס מוכר על ידי אירגון מורי ואוהדי היוגה בישראל.

11:15-12:15

ד"ר רותי וינברג

תלמידה ומתרגלת יוגה משנת  1994 מורה ליוגה משנת 2005. מייסדת ובעלים של המרכז ליוגה "יוגה עם רותי" באבן יהודה.

תלמידה בזרם הבריגהו יוגה של: רונן כץ , ד"ר אודי בילו, שיוו שאנקאר טריפטי (וארנסי הודו).  חוקרת את השפעת דרך היוגה על נערות ונשים צעירות.

בגיל בו מתעצב הדימוי העצמי אני רואה חשיבות רבה לתת לנערות צעירות גישה בריאה, המשלבת דרך של התבוננות, קבלה ויכולת להכיל מצבים משתנים בחיים. 
אני מביאה לשיעורי היוגה עם הנערות את ערכי היוגה כפי שמוריי מלמדים אותי וחושפת אותן לדרך של היוגה וכיצד היא נותנת לנו יכולת לפתח בתוכנו מקום בו כל אחת יכולה לחוות את עצמה כפי שהיא מבלי לפתח רגש עליונות או נחיתות. לכל אחת ניתנת האפשרות לתת לעצמה מקום במרחב להשמיע את קולה ולשמוע אחרות, לשנות גישה ולפתח יכולת להתמודדות עם מצבי רוח משתנים, חוסר שביעות רצון וכעסים באופן מיטבי.

יוגה במסורת הבריגהו יוגה לנערות:

פעילות יוגה לנערות על פי זרם הבריגהו יוגה, בו ניתן דגש על תרגילי נשימה וריכוז ייחודיים לזרם הבריגהו יוגה.

בגיל בו מתעצב הדימוי העצמי אני רואה חשיבות רבה לתת לנערות צעירות גישה בריאה, המשלבת דרך אמיתית של התבוננות, קבלה ויכולת להכיל מצבים משתנים בחיים.   במפגשים השבועיים בסטודיו הפעילות כוללת שיחות בהן אני מביאה את ערכי היוגה וחושפת אותן לדרך של היוגה בחיי היום יום.   התרגול כולל: אסנות, פראנימה ותרגילי ריכוז מזרם הבריגהו יוגה.

 מציעה פעילות יוגה לנערות על פי זרם הבריגהו יוגה. הדגש במהלך הפעילות יהיה על תרגילי נשימה וריכוז של הבריגהו יוגה.

אציג את עצמי ואת עבודת הדוקטורט שלי "יוגה ככלי לשינוי הדימוי העצמי בקרב נערות"
סוריא נמסקאר בשילוב נשימות דגש על עצירה
הכנה לישיבה
תרגילי עיניים מכינים לתרגילי ריכוז – מנאס סודהי
נשימת יוגי מלאה לימוד ותרגול בשלבים
טראטק על נקודה

הרפייה
חזרה לישיבה ופראנימה של רג'ה יוגה אנגולי פראניאם
ריכוז בין הגבות חזרה על אום ברצפים של 3

משך הפעילות שעה.

 

11:15-12:15

טל קמחי

אני מתרגלת יוגה בחינוך המיוחד, השנה תהיה השנה הרביעית שלי בתוך בתי הספר. התלמידים שלי הם גם ילדים עם לקות תקשורתית )אוטיזם( וגם ילדים עם מוגבלויות פיסיות ומגבלות שכלית התפתחותית. מלבד העבודה השוטפת בבית הספר אני מלדמת יוגה בגני ילדים בראשון ובלוד בעיקר בחופשות ויש לי חוג אחה"צ במסגרת אקי"ם במודיעין. אני מקווה ששנה הבאה תהיה לנו קהילה לומדת בתחום יוגה בחינוך המיוחד. סיימתי שנה ראשונה בקורס מורי יוגה אצל ציפי נגב, למדתי יוגה ילדים אצל גיא דקל ויוגה לילדים עם צריכים מיוחדים בלונדון. אני בעלת תואר שני בחינוך וכיום סטודנטית להוראה בחינוך המיוחד. אני עתידה להרצות בכנס "מדברים אוטיזם" באותו נושא.

מה לעצב הואגוס, אוטיזם ותרגול יוגה בחינוך המיוחד ?

 מה אם היה ביכולנו ללמד את הגוף דרך לעקוף את המצב של   fight או flight ?

או אם היינו מוצאים דרך לבטל את "מצב הטיסה" של ילד בהתקף חרדה ולחץ עצמי  (ומקנים לו דרכים נוספות לווויסות stress) ?

תיאורית הפוליואגול (ריבוי עצב הואגוס), של דר. פורגס, מתארת את פעולתו של מנגנון עצב הואגוס- העצב הנודד. עצב זה אחראי על תגובת הגוף לסכנה, מצב המוכר כהילחם או ברח. בתיאוריה שלו הוא שם דגש על העובדה שהפעילות העצבית אוטומטית לאור מידע שמתקבל מהסביבה באמצעות החושים ומהגוף דרך פרופריוספציה ואינו עובר דרך המוח/ כך שיכולת השליטה שלנו בתגובת הגוף כאשר הוא חושב שהוא בסכנה היא כנראה בלתי אפשרית. הסכנה עצמה יכולה להיות אמיתית, לדוגמה יש אריה בסביבה, או פרשנות לקויה של הקלט החושי מהסביבה. בנוסף לשני המצבים המוכרים הוא מוסיף מצב שלישי הקיפאון. התיאוריה מציגה שלושה חלקים לעצב  הואגוס המרכזי, הראשון שבהם משלב גם את שרירי הפנים, שמיעה ומערכת הקול (הפקה של צלילים).

 כאשר בוחנים את התנהגותם של ילדים ברצף האוטיסטי לאור תיאורית הפוליואגול, חלק ניכר מההתנהגויות מקבל הסבר נוסף מדוע הן קיימות או כיצד הן מופעלות. התגובה האוטומטית של מלחמה, תקיפה או ניתוק (קיפאון) לאירוע כלשהו שאנחנו לא ערים אליו בכלל. קושי לקבל רמזים מהסביבה אשר יכולים להביא למצב של ביטחון או רגיעה, היות ומערכת החושים איננה פעילה בצורה מיטבית כגון רגישות לצלילים וריחות  .מצב קבוע של עוררות גבוה יותר של המערכת העצבים שרק מתגברת כלומר, הרגשה של מלחמה אין סופית מול כל העולם. לקות בתקשורת חברתית- הבעות פנים / קשרים בין אישיים.

אחת ממטרות היוגה היא למצוא את המצב הבטוח האישי במרחב. להזמין את המתרגל לרגיעה. היוגה שואפת ללמידה של כלים לוויסות אישי. הסדנה משלבת ידע תאורתי על תיאורית הפוליואגול, סיפורי מקרה של תרגול יוגה עם ילדים ברצף האוטיסטי והתנסות בתרגילי נשימה ותרגילים נוספים מעולם היוגה, המתחברים לעצב הואגוס.

11:15-12:15

כרמית שגב - הקניית מיומנויות קשב

 – כרמית שגב (יוגה פוגשת רצף ההתפתחותי – ילדים)

הוראת היוגה והמיינדפולנס מאפשרת לילדים ללמוד שפה להקשיב דרך הגוף, להתיידד עם מקומות פנימיים ועמוקים. ההוראה מאפשרת לילדים לנשום ולהכיר את עצמם, את העוצמות והכוחות הטמונים בהם מעבר לקשיים ולפחד.

מתחברת מאד לשיר של עידית ברק

 ילד

מה צריך ילד?

מקום

שיוכל לגבה.

ומבוגר אחד

שיעזור לו עם התקרה.

 

על השיעור:

הקניית מיומנויות קשב: קשב לנשימה, קשב לגוף, קשב לתחושות בגוף, קשב לצלילים, קשב למחשבות, קשב לתנועה…גישה סקרנית ופתוחה.

בשיעור ניגע בנושאים: זיהוי רגשות, יציבות, הכרת איכויות הלב, ריכוז, הרפיה.

שילוב המיומנויות בתוך תרגול התנוחות.

11:15-12:15

ד"ר נמרוד שיינמן - מיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער

מיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער הוא אחד מתחומי החדשנות החינוכית המתפתחים ביותר בעולם. העובדה הזו, שיש לה משמעות רבה עבור מורים, מטפלים והורים, באה כיום לידי ביטוי ביוזמות, תכניות, מחקרים, כינוסים ופרסומים בכל רחבי העולם. בתי ספר בארה"ב, אוסטרליה, אנגליה, קנדה, בהוטן וישראל מגלים דרכים חדשות לסייע לילדים (ונוער) להירגע, להתמקד, לפתח מודעות עצמית, לשמור על איזון רגשי ולטפח חוסן נפשי.

מיינדפולנס, בהתאמה התפתחותית נאותה לילדים ונוער, הנו אמצעי מיוחד של למידה מודעת שמאפשרת לפתח אינטליגנציה רגשית וכישורי חיים. בסדנה יסקור ד"ר נמרוד שיינמן, מבכירי התחום בארץ ובעולם, את מיטב המודלים הקיימים, ואת התרומה הפוטנציאלית שלהם.

המפגש ייקח אותנו גם לעולם הפנימי של הילדים: הצרכים העמוקים שלהם, האופן שבו הם תופסים מיינדפולנס, כיצד הם מתחברים לנושא, ומה הם לוקחים מההתנסויות לחיי היום-יום. נמרוד יסכם את הלקחים שאסף בעשרים שנותיו בתחום, ואת עיקר התובנות, האתגרים וההזדמנויות שכדאי לנו להכיר, לשם יישום מוצלח של תכניות מבוססות מיינדפולנס בבתי הספר.

ד"ר נמרוד שיינמן

מבכירי רפואת גוף-נפש בישראל ומייסד המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש. מורה יוגה מוסמך, מרכז שיווננדה, 1980. מחלוצי ומקדמי מיינדפולנס בחינוך בארץ ובעולם. ראש המיזם הבינלאומי SOUL OF EDUCATION שמאגד מומחי וחוקרי חינוך מעשרות ארצות, לפיתוח מודל חינוך אינטגרטיבי לעולם של המחר. מרכז קורסי הכשרה "גוף-נפש בחדר הטיפול" ו"מיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער" במרכז לרפואת גוף-נפש. מרצה בינלאומי ומנחה הכשרות לאנשי חינוך באסטוניה ואוסטרליה.

11:15-12:15

ליה די-נור - שיעור צפיה : שימוש בסיפורים מעולם היוגה בעבודה עם ילדים

ליה די-נור, מתרגלת משנת 2001, מורה מוסמכת. אמא לנועם בן 10.

לימדה בביה"ס א.ד. גורדון כיתות א'-ד' ובני נוער בפרטני. מלמדת ילדים במסגרות פרטיות, מעבירה שעות סיפור ייחודיות לילדים שמשלבות תרגול טכניקות נשימה ומדיטציות רכות מתוך הספר "בודהה לפני השינה".

הוציאה לאור תחת המותג "Leela מוציאים לאור את מה שבלב" שבבעלותה, את הספרים

"יוגה לנשים" מאת גיטה ס. איינגאר,

"בודהה לפני השינה", אסופת משלים עפ"י הבודהיזם שכוללים טכניקות הרפייה ומדיטציות מונחות להורים ולילדים,

"גחליליות", אסופה של 20 מסעות דמיון מודרך לילדים כולל לימוד והנחייה

12:15-13:00

~ הפסקה ~

דוכן אוכל צמחוני ומיצים טבעיים, דוכן ציוד יוגה וספרות מקצועית, דוכן מכון מודע, פרסומי מורי יוגה ומיינדפולנס לילדים

13:00-14:00

ד"ר יעל דורון - הוראת מקרא ומדרש אגדה בשילוב תנוחות יוגה ויצירה

ד"ר יעל דורון, אמנית, מדריכה, כותבת תכניות לימודים, מורה לאמנות, יוגה ושילוב אמנויות בביה"ס "קשת" שמשלב ילדים דתיים וחילונים בי-ם. בוגרת "בצלאל" (המחלקה לאמנות), תואר שני ושלישי בפרשנות ותרבות (אונ בר אילן), מורה ליוגה אינטגרטיבית (אצל ציפי נגב).מתרגלת יוגה בשיטות שונות 25 שנים.

על השיעור:

"ויחלם והנה סלם מצב ארצה וראשו מגיע השמיימה" – הוראת מקרא ומדרש אגדה בשילוב יוגה ויצירה – הוראת העקרונות המרכזיים והתנסות חוויתית בהוראת סיפור "חלום יעקב

13:00-14:00

אביגיל ורשבסקי - שימוש ביוגה ככלי טיפולי ומעצים בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים

 

שמי אביגיל ורשבסקי ,תושבת ירוחם. במקצועי  כמרפאה בעיסוק,  עבדתי כ 20 שנה בתחום הילדים והנוער, הן בקהילה והן במסגרות החינוך.

     ב 2010 למדתי את שיטת הטיפול של סוניה סומאר,YOGA FOR THE SPECIAL CHILD  .יוגה לילדים עם צרכים מיוחדים. בעבודתי בשיטה זו ראיתי כיצד היחס המכבד לילד ולגופו, האמונה בכוחותיו, והתאמת התרגול ליכולתיו ולצרכיו של הילד, מביאים ילדים לשגשוג ולהעצמה. היכולת לשלוט בגוף, ולהעזר בכלים של  הנשימה וההרפיה  מאפשרים ויסות ואיזון .  הילדים נעזרים בכלים שניתנים להם גם מעבר לשיעור היוגה, באתגרים vניצבים בפניהם במהלך היום.

 

פירוט השיעור ותכניו:

תחום יכולת הקשב והריכוז תופס משנה לשנה נפח הולך וגדל כמרכיב מרכזי המהווה מכשול ללמידה בבתי הספר ואף בגנים. ילדים רבים מאובחנים כלוקים בתחום זה, חשוב בעיני ללמד ילדים שניתן לשכלל  את היכולות האלה ולשלוט בהם.

במהלך השיעור אציג נקודות התייחסות מרכזיות בעבודה עם ילדים המתמודדים עם קשיים ואתגרים בתחום זה.  נתנסה בתרגול שניתן ליישם בכיתה, טכניקות לתרגול בכיתה באופן מאורגן לצד תרגילי נשימה, עיניים וידיים (מודרות) שילדים יכולים לאמץ לעצמם ככלי שימושי בכל מצב נתון.

13:00-14:00

נעמי לובל פונדק - שילוב יוגה ומינדפולנס במהלך היום בביה"ס

MA  בבריאות הוליסטית

B.ed  בחינוך יצירתי

מורה בכירה ליוגה. 

מתמחה ביוגה ומיינדפולנס לילדים בגילאים שונים מזה 20 שנה

מכשירה מדריכי יוגה לילדים במכון וינגייט מזה 10 שנים

"שילוב יוגה ומיינדפולנס במהלך היום בבית ספר."  

תירגול יוגה יכול לשפר יכולות קשב וריכוז ולשפר יכולות למידה של ילדים.

הסדנה תתייחס לאפשרות לשלב תרגילי יוגה ומיינדפולנס

לאורך כל היום ולאו דווקא כשיעור נפרד,

 על מנת לתמוך בתהליכי הלמידה שהילדים עוברים ולהשפיע על אקלים בית ספרי.

בסדנה ינתנו דוגמאות לשילובים שונים מתוך ניסיוני הרב בעבודה בבתי ספר.

הסדנה מתאימה גם למדריכים העובדים עם ילדים וגם למורים מקצועיים הרוצים לשלב את היוגה בכתה.

13:00-14:00

דודו חקימיאן - יוגה ו HDAD

דודו חקימיאן,האיש מאחורי meyogi- בית של יוגה לילדים. 


אב ל-3, מלמד יוגה התפתחותית לילדים משנת 2008. דודו חי, נושם וכותב יוגה.

בשנים האחרונות דודו הנחה פעילויות יוגה ללמעלה מ-10,000 ילדים בישראל ומוביל את שילוב היוגה ככלי התפתחותי במסגרות החינוך ובבית. 

החזון של דודו הוא להציב בקדמת הבמה את הוראת יוגה לילדים ולהנגיש את היוגה לילדים כשפה שמאפשרת ומעניקה בטחון והעצמה לכל ילד וילדה. כמו כן שתנוחות היוגה המגוונות, הנשימות וההתבוננות יהיו חלק אינטגראלי מהשפה ההתפת

חותית של הילד.

 

שם לשיעור:

יוגה ו- adhd -כלים שלובים

 

תיאור השיעור:

יוגה היא מערכת יחסים ושפה התפתחותית העשויה לתמוך בילדים בכל מסגרת.

 המוגדרת כהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ADHD 

היא אחד מהקשיים הגדולים בהן ניצבת מערכת החינוך בישראל והפרעה שכיחה בקרב ילדים. 

היוגה היא מרחב בו אותם ילדים עשויים להתמודד עם אותם קשיים דרך קבלת מידע פנימי וחיצוני מהגוף. 

בסדנא נלמד על הקשר בין תנוחות היוגה, רצפים תנועתיים, נשימה והרפיית מאמץ לבין אותם הקשיים שילדים חווים, נלמד טכניקות ועקרונות לטיפוח מודעות גוף- נפש ולהקניית ביטחון וויסות עצמי בקרב ילדים בגילאי 3-12. 

13:00-14:00

ד"ר יעל אוהד-קרני - R.Y.E ישראל ( (Research Yoga in Education)- יוגה למורה. שיפור ביכולת ניהול הכתה

תחומי פעילות בתחום היוגה:

מלמדת 'יוגה של הלמידה וההוראה' לפי שיטת R.Y.E.,  בסמינר הקיבוצים. 2018-2007.

מנחת השתלמות למורים ( מוכרת על ידי משרד החינוך) בפסג"ה מודיעין, 2015-2018.

חברת הועד המנהל של ארגון מורי היוגה בישראל.

מורה ל- ACU YOGA למבוגרים- 22 שנים.

יו"ר וממייסדות סניף R.Y.E.ישראל-יוגה למורה, בארגון מורי היוגה בישראל משנת 2008.

מנחת סדנאות של 'יוגה של הלמידה וההוראה' לפי שיטת R.Y.E..

הצעה:

ברצוני להציע סדנא בת כ שעה,  בה אציג את שיטת R.Y.E.,  המיועדת למורות ולמורים בבתי ספר יסודיים- על יסודיים, המלמדים מקצועות עיוניים שונים. מטרות השיטה הן שיפור בעבודת המורה והמחנכת, ביכולת ניהול הכיתה כולל בשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים ובעיות התנהגות.

כוונת הסדנא היא חשיפת המשתתפים לרעיונות המרכזיים עליהם מיוסדת שיטת R.Y.E., והיכרות ראשונית של  פעילות המיועדת לשילוב כלים מהיוגה בגן ובבית הספר.

בסדנא נכיר דרכים אחדות לשילוב עקרונות היוגה ( עקרונות ראשונים של פטנג'אלי), תוך חתירה לשיפור בהבנת גבולות ודרישות המסגרת.  כמו כן נכיר דרכים לשילוב עקרונות היוגה לטובת שיפור הרגיעה והריכוז בלמידה.

**תרגול על מזרון אינו חובה.

           https://www.facebook.com/yael.ohadkarny/about

13:00-14:00

אילנה מוריץ - שעור צפייה : יוגה מטיילת

אני אילנה מוריץ, מורה ליוגה נשית, הריון ולידה, בעלת ידע ביוגה תרפיה. 

התחלתי לתרגל יוגה לפני כ- 15 שנה, ובשלוש השנים האחרונות מתמקדת בהוראת יוגה לילדים ונוער, לאחר שסיימתי הסמכת מדריכי יוגה לילדים בוינגייט.

אהבתי ליוגה היא הבסיס לשילובם של ילדים בעולם קסום זה. 
אני מאמינה שיוגה היא יותר מפעילות בריאותית חשובה אלא ממש דרך חיים ומחשבה. חשיפה מוקדמת ככל האפשר של ילדים ונוער ליוגה, תאפשר ל'זרעי' היוגה לנבוט בהם ולשאת בהם 'פרי' טוב יותר.


בהוראת יוגה לילדים אני משתמשת בהרבה דמיון, מוסיקה, אביזרים צבעוניים ונעימים למגע.

על סמך ניסיוני והכשרתי פיתחתי טכניקה משלי לגוון את דרך ההוראה באמצעות בניית חוויה שלמה של סיפורים מארצות אחרות ומקומות רחוקים. לדוגמא, בניתי כמה וכמה מערכי שיעור של "יוגה מטיילת", בהם אני מזמינה את הילדים להצטרף אליי לטיול בארץ אחרת, מראה להם היכן ממוקמת המדינה במפת העולם, מציגה את סמלי המדינה ומסבירה על מקומות ייחודיים לבקר בהם. כמו כן מספרת על המינהגים באותה ארץ ועל המאכלים שאוהבים שם, משמיעה מוסיקה ועוד. תוך כדי הסיפור, אני משלבת תנוחות יוגה ומתרגלת סוגי נשימות. ילדים מרגישים את עצמם נוטלים חלק פעיל בשיעור, מגיבים לגירויים ומביעים את עצמם בחזרה. 
אני אוהבת להקשיב לרעיונות שלהם ולעודד אותם לפעול עם הגוף כמו שהם היו חושבים שנכון לעשות עבורם, לפני ההדגמה שלי.

המקומות שבהם "טיילתי" עם הילדים במהלך השנה היו תאילנד, יפן, פריז, לונדון ואיטליה. אשמח לשתף אתכם בחווית "טיול" היוגה שלי לאיטליה.

נטוס לרומא נראה את הגלדיאטורים הגיבורים מול האריות בקוליסאום, נבקר בעיר על המים וונציה הקסומה ונשוט בגונדולה. נעשה סקי בהרים המושלגים בצפון איטליה ונכיר את מאכליה הטעימים.

אז תכינו את מזרון הקסם, אנחנו ממריאים!

14:15-15:30

מפגש סיום הכנס:

חן קס – תציג את תכנית "שפת הקשב" ויישומה בביה"ס תל-חי בדרום ת"א
ד"ר תמר חנן וד"ר יפית מונטיפיורי – יציגו את השיטה "תנועה לשקט" אותה ייצרו ופתחו ואת העבודה עם צוותי חינוך, הוראה ועם תלמידים בבתי ספר.

בעזרת הצגת פרוייקטים אלו ננסה לבחון, לשאול ולהתלבט במשותף על התנאים הדרושים והדרך המיטבית להטמעת הכלים
שמציעים היוגה והמיינדפולנס במרחבים חינוכיים.
המפגש פתוח לשאלות ודיון אשר יעלו מהצגה זו, מתכני הכנס ומן העבודה בשטח.

• רצוי להגיע עם מזרן יוגה אישי. * גם למי שלא מתרגל, יהיו אופציות לצפות בשיעורים.

• הכנס חל ביום הראשון של חופשת חנוכה.

ילדים צעירים בגילאי 6-8 מוזמנים להשתתף. יתקיימו עבורם שיעורים מיוחדים בהם ניתן יהיה לצפות. הביאו את ילדיכם עמכם להנות מהיום !

למידע ולפרטים נוספים: ארגון מורי היוגה 053-3352940 או למייל isyogaa@gmail.com